Ja bizness traucē makšķerēšanai, tad laiks sakārtot biznesu!

141 000 €

Lēmumu par dalību BNI pieņēmu pat nedomājot, jo mani uzreiz uzrunāja grupas iekšējā atmosfēra. Jutu, ka mums ir līdzīgi uzskati un vērtības ar grupas biedriem, un pat humora izjūta, tāpēc uzreiz jutos kā zivs ūdenī.

Pildot kandidāta pieteikumu, bija grūti atbildēt uz jautājumu, cik biznesa es sagaidu no BNI. Es neko īsti negaidīju, tas nešķita tobrīd svarīgi - biju daudz vairāk orientēts meklēt attiecības ar līdzīgi domājošiem cilvēkiem. Ierakstīju ciparu, kas pirmais ienāca prātā, daudz nedomājot par to, vai tas ir reāli sasniedzams vai nē, jo nebiju domājis par sistēmu kā pārdošanas rīku. Iestājos BNI kā drukātājs ar tipogrāfijas nozares pakalpojumu, un tobrīd pārstāvētā uzņēmuma apgrozījums bija 1 miljons eiro. Mana loģika bija visai vienkārša: ja, izmantojot sistēmu, varētu iegūt papildu +10% pieaugumu pie esošā apgrozījuma, tas jau būtu labi. To tad arī ierakstīju pieteikumā.

Pirmajā dalības pusgadā man sanāca vairāk biznesa sniegt citiem, nekā saņemt, un es īsti nemaz nepievērsos tam, lai uzlabotu saņemtā biznesa statistiku. Tomēr, tuvojoties pirmā dalības gada noslēgumam, mana statistika parādīja kopējo saņemto biznesu jau vairāk nekā 100 000 eiro, kas bija ļoti tuvu anketā norādītajam mērķim. Tad es sapratu, ka BNI tiešām var attīstīt biznesu un ka šeit tiek piedāvāti vērtīgi rīki uzņēmuma redzamībai, eksportam un biznesa procesu analīzei.

Jau kopš agras bērnības esmu kaislīgs makšķernieks. Taču pamanīju, ka pēdējos gados bizness aizņēma lielāko daļu mana laika, neļaujot nodoties savai sirdslietai, cik pats to vēlētos. Kaut kad senāk bija dzimusi doma pārbaudīt savus spēkus ar makšķerēšanu saistītā tūrisma jomā, bet katru gadu to arvien atliku un atliku. BNI man parādījis, ka ātri un skaļi pieteikt visiem savu jauno aizraušanos vai ideju ir labs instruments, lai lietas sāktu notikt un paceltos nākamajā līmenī. Tieši tas arī deva papildu ticību un pārliecību tam, ka savs sapnis jāīsteno šeit un tagad. Atlika vienīgi atrast veidu, kā noturēt jau iegūtos panākumus tipogrāfijas jomā, sakārtojot procesus uzņēmumā pārejai no horizontālās vadības sistēmas uz vertikālo. Mērķis bija nosprausts, kļuva skaidrs, pie kā jāstrādā un kas jādara. Pieņēmu gala lēmumu un sāku aktīvi darboties.

Nebija viegli pieņemt lēmumu nomainīt BNI pārstāvēto nozari no tipogrāfijas uz makšķerēšanas gida pakalpojumu un atpūtas izbraucieniem ar motorlaivu. Īpaši brīdī, kad tipogrāfijas apgrozījums jau bija sasniedzis 1,4 miljonus eiro, kas bija par 40% vairāk nekā pirms pievienošanās organizācijai. Sākt kaut ko no nulles ar jaunu un salīdzinoši retu nozari traucēja domas par risku zaudēt jau iegūtās iemaņas poligrāfijas lauciņā. Bet, kā jebkurā uzņēmējdarbības jomā, bez riska nekas nenotiek. Tāpēc, vēlreiz izsvēris visus plusus un mīnusus, pieņēmu šo lēmumu, un šodien esmu BNI ar unikālu un eksotisku pakalpojumu, ar ko patiešām lepojos. Rakstot šo stāstu, esmu jau kādu laiku darbojies BNI ar jauno nozari, un secinu, ka bailes no nezināmā bija nepamatotas.

 

https://youtu.be/dVkArN5VDIY